Tuesday, December 15, 2009

Masalah Darah Tinggi

Pakej ubat darah tinggi HPA ini mengandungi 3 produk yang dicadangkan oleh herbalis HPA berdasarkan konsep ‘sinergi’. Kami tawarkan 2 pakej sebagai pilihan berdasarkan kepada kemampuan anda. Produk-produk tersebut adalah seperti di bawah:

1) Herba vitex


ubat darah tinggi


Vitex mempunyai untuk membantu dalam menurunkan tekanan darah tinggi dan menjadikannya normal. Antara tanda-tanda awal hipertensi dapat diketahui seperti berikut; sakit bahagian kepala, mata merah dan berair, kesemutan di kaki dan tangan, terasa sakit dan tegang di bahagian tengkuk. Perkara ini jika tidak diatasi dari peringkat awal maka penderita mungkin akan menghadapi masalah berikut; stroke atau lumpuh pada kaki dan tangan, rabun hingga menyebabkan buta, pecah pada bahagian pembuluh darah sehingga mengakibatkan koma, gangguan saraf, dan lumpuh, lemah jantung, ginjal menjadi rosak dan gagal berfungsi.

Komposisi (75 Kapsul per botol) :

1. Tetra Indica

2. Vitex Pubscens

3. Micromelum Pubscens

4. Tinospora Crispa

5. Physalis Minima

Dos :
Amalkan 2 kapsul pada waktu pagi dan 1 kapsul pada malam.


2) Omega 3


tekanan darah tinggi

Produk ini mengandungi asid lemak EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), LLA (Linolenik Acid), asid amino kompleks dan juga mineral. Ia dihasilkan menggunakan sumber dari ikan laut dalam yang biasanya diperolehi dari kawasan Artik yang dikenalpasti mengandungi bahan tersebut. Terdapat kajian para pakar pemakanan kesihatan yang mendapati ikan yang terdapat di sekitar kawasan laut Artik seperti Tenggiri Biru, Kod, Solomon dan sebagainya mempunyai kadar EPA dan DHA yang tinggi. EPA boleh mencegah beberapa penyakit dan antaranya adalah:

1. Kanser

2. Trombosit (pembekuan darah)

3. Atheroskerosis (pembekuan lemak dalam darah)

4. Kadar kolestrol yang berlebihan

5. Plasma lipid yang berlebihan

6. Penyakit jantung

7. Stress yang berlebihan

8. Tekanan darah tinggi

DHA pula berfungsi dalam membantu untuk meningkatkan kemampuan otak untuk belajar dan menguatkan minda serta daya ingatan. Kelebihan-kelebihan lain Omega3 Softgel adalah :

1. Mencegah radang sendi (rheumatoid arthristis)

2. Mencegah asma

3. Meningkatkan daya seks kesuburan

4. Mencegah kanser payu dara, usus, pankreas dan prostat

5. Mencegah penyakit kulit

6. Mencegah migran, kesemutan, sejuk pada kaki dan tangan

Komposisi (60 biji per botol) :

Setiap softgel 500mg mengandungi 18%EPA dan 12%DHA

Dos :

Amalkan 2 softgel pagi, 2 waktu tengahari dan 2 waktu malam.



3) Teh Herba


darah tinggi

Teh herba menggunakan herba pegaga (Hydrocotyle Asiatica). Herba ini yang mempunyai ciri pahit mengandungi antioksidan (sejenis ester gluko peiranosil) yang amat baik dalam merawat luka luar (kulit) dan luka dalam (radang usus dan pendarahan otak).

Teh Herba selain itu mujarab untuk buasir, radang tenggorokan, batuk, radang usus serta mempunyai anti oksidan yang tinggi. Juga merupakan salah satu produk dalam sinergi untuk tekanan darah tinggi

Pakej 1 - RM 70 Ahli 60


ubat darah tinggi+produk hpa+

Pakej 2 - RM54 / Ahli 44


ubat darah tinggi+produk hpa

No comments:

Post a Comment