Tuesday, December 15, 2009

MASALAH BUASIR

Pakej rawatan buasir HPA ini mengandungi 4 produk yang dicadangkan oleh herbalis HPA berdasarkan konsep ‘sinergi’. Kami tawarkan 3 pakej sebagai pilihan berdasarkan kepada kemampuan anda dan juga pakej yang spesifik untuk wanita mengandung. Produk-produk tersebut adalah seperti di bawah:

1) Makan : Herba Ficus

* Wanita mengandung/menyusu tidak digalakkan mengambil herba ini

penyakit buasir



Buasir ialah benjelon yang wujud di selaput lendir rektum atau pada kulit dubur. Sembelit merupakan punca terjadinya buasir teruatamanya berlaku apabila seseorang itu mengerang untuk proses pembuangan air besar. Keadaan ini juga berlaku pada wanita yang mengerang untuk melahirkan bayi.

Kekurangan serat dan makanan pedas juga merupakan punca kepada terjadinya buasir. Penderita buasir akan mengalami pedih, keluar benjolan, gatal pada rektum dan berlaku pendarahan. Ficus merupakan produk terbaik untuk mereka yang mengalami permasalahan tersebut. Herba Ficus Callicarpa (Pokok Tengkuk Biawak) merupakan herba utama dalam produk ini.

Komposisi (75 Kapsul per botol) :
1. Ficus Callicarpa
2. Ipomea Reptans

2) Makan : Spirulina
* Ganti kepada herba ficus untuk wanita mengandung/menyusu

rawatan buasir

Spirulina (Arthospira) adalah sejenis ganggang biru hijau dan sejak puluhan tahun yang lalu telah dijadikan makanan kesihatan melalui penelitian para ahli dunia.

Spirulina banyak mengandungi serat untuk memudahkan proses pembuangan najis. Hal ini untuk menghindari terjadinya pengerasan pada najis yang boleh menyebabkan sembelit.

Spirulina juga kaya dengan nutrisi dan protein yang sangat diperlukan janin dan ibu yang sedang mengandung, serta boleh membantu menjaga stamina dan keadaan tubuh bagi keduanya hingga saat kelahiran tiba.

3) Sapu: Minyak but-but

buasir

Minyak But-But mengandungi ramuan lebih dari 100 jenis herba, termasuklah jenis tumbuhan yang kebiasaannya digunakan oleh burung But-But untuk membuat sarangnya.


Minyak ini baik untuk buasir dan digunakan dengan menyapu Minyak But-But pada bahagian dubur/anus yang terkeluar. Amalkan bersama Ficus dan Teh Herba


Pakej 1 - RM52/ Ahli 40


rawatan buasir+produk hpa+
Pakej 2 - RM32/ AHLI 24

rawatan buasir+produk hpa

Pakej 3 - RM58/ Ahli 48
(Wanita mengandung/menyusu)

rawatan buasir+produk hpa+


* termasuk kos penghantaran

No comments:

Post a Comment