Monday, January 4, 2010

Herba Curcumin












Ulasan/Artikel Tulisan Tn Haji Ismail bin Haji Ahmad, Pengarah Urusan HPA Tentang Produk Herba Curcumin

Merupakan produk baru yang dihasilkan daripada kunyit terpilih untuk tujuan kesihatan terutamanya sebagai “pencuci Rahim” kepada wanita. Kunyit memang membersihkan rahim terutamanya peradangan, keputihan, ketumbuhan dan sebarang jangkitan. Rimpang kunyit digunakan bersama Kapsul IMT menjadi ubat untuk fibroid yang berkesan disamping itu curcumin juga adalah herba antibiotik alami yang sangat kuat. Kelebihan kunyit dalam kajian sunguh banyak seperti:

1. Alzheimer’s disease
2. kanser
3. gangguan hati
4. Sakit sendi
5. demam kuning
6. Senggugut
7. kencing berdarah
8. buasir
9. penyakit kardiovaskular
10. menurunkan kolesterol dll.

Kunyit mengandungi 5% essential oil dan 3% curcumin (polyphenol). Pengambilan produk untuk efektif adalah seperti berikut:

  • berat badan dibawah 50kg - 2 biji, 3x sehari
  • berat badan antara 50kg - 90 kg - 3 biji, 3x sehari
  • lebih daripada itu/perawatan - 5 biji, 3x sehari

InsyaAllah satu produk lagi yang bernilai tinggi tetapi tidak ramai yang mengetahuinya.


Kelebihan Curcumin

Masalah dihati akan kelihatan di mata . Keracunan hati akan menunjukan mata putih menjadi semakin kuning. Termasuklah batu hempedu, sirosis, hepatitis dan lain-lain lagi. Mata menjadi kuning memberikan petanda awal perlu mencari ubatan herba yang menghasilkan warna kuning yang kuat seperti Kunyit atau karet kuning.

Kunyit sangat baik untuk melindungi hati dari mengalami kerosakan akibat dari toxid yang masuk kedalam tubuh, jangkitan kuman dan juga batu hempedu. Satu lagi kelebihan kunyit ialah untuk katarak. Kunyit mengandungi curcumin yang amat efektif mencegah katarak. Banyak penelitian di Universiti membuktikan curcumin terbaik untuk rawatan ini.


Harga Pengguna

Semenanjung Malaysia: RM 22.00
Sabah & Sarawak: RM25.00

Harga Pengedar
Semenanjung Malaysia: RM 17.00
Sabah & Sarawak: RM22.00

Nilai Mata: 7

No comments:

Post a Comment